Vatten vatten vatten...

Vatten som är det mest nödvändiga vi har, kan ibland ställa till det... Våran lilla stad har ju haft översvämningar, och det är en del människor som drabbats mer, andra mindre. Som tur är är det ingen som har dött... Några har fått sina källare "välfyllda" några har fått garaget förstört. Vi benämner detta som katastrof.
Men det är väl så i våran matrealiserade värld,att det är en katastrof om något händer så att vi får våran vardag rubbad.
I andra delar av världen innebär en katastrof när familjer inte har något tak över huvudet alls, de har ingen stans att ta vägen, de har ingen mat och någon anhörig kanske har dött i katastrofen som råder.
Nu är det så att jag tycker synd om de som har fått sina källare/hus fyllda med vatten, det kan inte vara roligt att ta reda på allt förstört, men jag antar att de flesta kan leva kvar i deras hem, har mat och har även de anhöriga kvar vid livet, eftersom jag inte hört att något dödsfall uppstått på grund av vattenmassorna.
Man skulle kunna säga att vi, beroende på var vi bor, har olika syn på vad en katastrof är...
Simma lugnt.
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: Anki

Du har så rätt!

2014-08-24 @ 14:30:14
URL: http://noplacelikehome.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0