Då va det det där med sovmorron..

Kan man kalla 06:45 för sovmorron? Det är ju högst tveksamt, men om man annars måste gå upp 05:45, så är det inte så tokigt att få sova till 06:45...
Stora han var ute på lite galej igår, så han får ju så klart ha längre sovmorron är till 06:45, kan jag säga... Och det brukar vara så att det är lilla jag som går upp när lillskrutt ropar högt och klart: "JAG ÄR FÄÄÄÄÄRDIG".... Om sanningen ska fram ska erkännas att jag sällan ligger och sover när han ropar, men idag gjorde jag det....

Helgen ser lovande ut med fint väder, vi ska åka till stadsbondgården, för de ha öppet hus! Korvpaketen och korvbröden ligger och väntar, moster ringde och talade om att hon ville med, så vi är nästa startklara liksom... Det lilla problemet är att de inte har det så öppet, nu kl 07:08... Vi måste vänta i 3 timmar.... Men barnen har hamnat framför en varsin iPad och lilla jag sitter här, så vi ska nog kunna fördriva tiden ett tag!

Efter den öppna bondgården drar Lilla jag vidare till Karlstad, för att förlösa några barn, förhoppningsvis... Förra passet blev det ingen bebis, FAST att jag kunde "springa emellan" mina tre handledares patienter... Men jag ska nu göra tre dagar i rad, och då ska det väl bannemig bli lite småttingar.... Behöver ju ha 50 förlossningar och jag har i dagsläget 34, så det ska till MINST 16 bebisar till och det blir ju färre och färre dagar kvar att förlösa på, eftersom jag ska kunna titulera mig BARNMORSKA den 5 juni!!!!

Sista bebisen jag hjälpte fram, va det jag som tog emot, ensam... Jag tänkte inte på det, förrän allt va klart och vi skulle dokumentera. Då påtalade min handledare K att " det där det fixade Du själv det"!
Nu va det ingen konstig förlossning, allt gick "lätt" och smidigt, men visst blir man stolt!!!

Igår hade vi tenta i komplicerad graviditet och komplicerad förlossning och jag kan inte säga att jag klarade det galant... Min magkänsla ligger mer mot att det "inte gick bra", än åt "att det där gick bra"- hållet... En del frågor hade jag inte en aning om och bara skrev lite och när jag kom hem och kollade upp det, visade det sig vara helt fel.... Men jag hoppas att jag ändå har skrapat ihop 70% rätta svar.... Men det får jag reda på om senast tre veckor...

Nu är det dags att sätta lite fart här.... Trevlig helg där ute och alla mammor som är gravida och önskar att den lilla kommer ut idag, är välkomna till förlossningen från kl 14:00 idag!!!!
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0