Falunfärdig

Jag är såååå färdig med Falun nu... När vi är där fyller de dagarna med en massa blaj, bara för att fylla ut tiden känns det som. I onskdags hade vi examination på något komplicerat vid förlossning. Vi fick dra en lapp, där det stod ett fall och min lott innehåll varje barnmorskas mardröm: skulderdystoci. Alltså när axeln fastnar under bygdbenet. Jag visade hur man löser det hela, vilka riskfaktorerna är och vilka komplikationer det kan blev efteråt och jag fick godkänd! Som tur var hade jag och min handledare förlöst flera sånna fall på en docka några dagar tidigare. Det var faktiskt så att jag önskad mig att få redovisa just denna komplikation, jag kände mig säker.. Skönt!
Igår redovisade vi några skriftliga jobb som vi gjort (utfyllnadstid....). Om vi blivit godkända eller inte, det vet vi inte eftersom de ska meddela det över mailet... Allt för att låta studenterna gå i ovisshet... SÅ typiskt Högskolan Dalarna.
Idag ska jag och tvillingarna ha en ledig dag! Vi ringde till dagis igår och talade om att de inte kommer, för jag är ledig och har inget plugga att uträtta. Det är strålande sol ute, högsommarvärme så det kommer bli e kanon dag! Tyvärr är det inte tillräckligt varmt i vattnet än, så något bad blir det inte....
Vi ska å handla lite, åka ut till öppnaförskolan i skärgården, säkert äta glass! Ikväll kommer fam M och fam Klint hit så barnen kan härja runt och de vuxna ljuga lite... Ser fram emot denna dag som startade kl 05:40 då liten busunge kom in till oss!!
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0