Ibland går det undan...

Igår gjorde jag ett pass på förlossningen och det är ju så att jag de senast gångerna jag har varit där, inte kunnat tillgodo se mig några förlossningar, så jag kände när jag åkte iväg igår att idag MÅSTE det bli, åtminstone EN... Jag började kl 14:00 och kl 16:10 hade jag förlöst två stycken och en av mammorna fick jag även sy "där nere" .... Prata om snabba förlossningar.... Sen va jag och snudda vid en tredje förlossning, men det blev inte att jag var med på den, tyvärr... Men jag fick ett till vårdfall och de ska man ju ha 100 av, så det va bra det med!
Det börjar närma sig examensdagen med stormsteg. Idag är det 11 dagar tills jag kan benämna mig BARNMORSKA!!!!
En dröm jag alltid har haft kommer att gå i uppfyllelse! Ja, jag ska ju inte vara helt säker förrän jag har legitimationen i min hand, är klart. På fredag har jag slutbedömning men jag tror att det kommer att gå bra, annars blir jag lite fundersam på varför mina handledare inte har sagt något under den tiden jag har varit där...
Den här tiden har gått så himla fort, iallafall så här i efterhand....
Ja det ska bli skönt att få börja jobba, och inte ha några uppgifter eller tentor att göra eller plugga till...
Puss och kram Lilla jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0