ledig dag...

Nu är det slutspurt på detta med barnmorskeutbildningen.. Idag blir det till att läsa på och öva in olika handgrepp om det skulle vara så att barnets axel sitter fast, hur jag ska göra om det uppstår en stor blödning, hur jag förlöser tvillingar, hur jag gör om rumpan kommer först och hur jag gör för att lägga en sugklocka och vad jag ska göra om navelsträngen kommer fram... Det är sådana saker vi ska examinera nästa vecka uppe i Falun. Vi vet inte vilket fall vi får, så det gäller att plugga ALLT, som vanligt!
Helgens nattjobb resulterade i tre förlossningar. Jag hade hoppats på minst en till, men igår natt va det så lugnt så vi alla satt och slöade i soffor och fåtöljer från ca klockan 01:30.. Inget vidare värst roligt, för är man på plats vill man ju förlösa. MEN nu har jag nio förlossningar kvar till mina 50, som jag måste ha. När jag har tittat i almanackan ser det ändå ut som om jag skulle kunna få till detta antal, så det känns ju bra!
Nopp, detta duger inte, nu ska jag läsa på lite om framfallande navelsträngar!
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0