Närmare målet..

För att få ta examen ska man har förlöst 50 kvinnor. Igår när jag gick av mitt pass hade kvinna nummer 39 blivit mamma igen! Det är liksom lite panik, att man ska få ihop dessa 50, fast de på förlossningen säger att man inte ska oroa sig, man får ihop dom... I värsta fall får man väl sova på förlossningen och de kan komma och knacka på när det är dags för en kvinna att förlösas å man får rycka in...
Igår gjorde jag något läskigt... Jag redovisade våran D-uppsats på Värmlands barnmorskeförenings årsmöte... Men de som satt och lyssnade var inte så farliga och jag måste säga att det gick väldigt bra! Och det är skönt att ha det överstökat nu!
Idag är det hemmaplugg som gäller... Det är en examination, en inlämningsuppgift och eventuellt en omtenta kvar på dessa fyra veckor innan examen... Det gäller att hänga i nu det sista. Hoppas ju självklart att jag klarade tentan så man slipper en omtenta till...
Nu har jag två andra "problem". Håret ser ut som en vildvuxen buske och jag måste ha nya bh:s... Frågan är bara när tiden finns för att ändra/inhandla? Inte så svårlöst kanske, men det ska till liksom...
Nu har Stora han kört småskrot till dagis, så nu är det dags för lite frukost tror jag!
Puss och kram lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0